Program Eğitim Amaçları (PEA)
|
Kurum Misyonu | Fakülte Misyonu | Bölüm Misyonu |
PEA1. Özel sektör, kamu ve akademide analitik düşünebilen, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine duyarlı, etik değerleri benimsemiş mezunlar yetiştirmek | X | X | X |
PEA2. Yerel, Ulusal, Bölgesel, ve uluslararası düzeyde rekabet edebilecek bilgi ve becerilere sahip, yenilikçi ve girişimcilik ruhuyla hareket eden mezunlar yetiştirmek. | X | X | X |
PEA3. Veriye dayalı analiz yapabilen ve dijital ekonomiye uyum sağlayabilen mezunlar yetiştirmek. | X | X | |
PEA4. Mikro ve makro düzeyde iktisadi olayları çok boyutlu analiz edebilen ve disiplinlerarası yaklaşımlara açık bireyler yetiştirmek | X | ||
PEA5. Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısı ile ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına ileten mezunlar yetiştirmek. | X | X | X |
TYYÇ 6. DÜZEY (LİSANS EĞİTİMİ) YETERLİLİKLERİ | PEA 1 | PEA 2 | PEA 3 | PEA 4 | PEA 5 | |
BİLGİ (Kurumsal-olgusal) |
1-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | |
BECERİLER (Bilişsel uygulamalı) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||
2-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | |||
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği) | 1-Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X |
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | X | ||||
3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | |||
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği) | 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | X | X |
2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | ||||
3-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | |||
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) |
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları ilgilendirebilme;düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | X | X | X | ||
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||
3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | |||
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme | X | |||||
5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | ||||
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik) |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | |||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
TYÇÇ TEMEL ALANI YETERLİLİKLERİ | PÖÇ 1 | PÖÇ 2 | PÖÇ 3 | PÖÇ 4 | PÖÇ 5 | PÖÇ 6 | PÖÇ 7 | PÖÇ 8 | PÖÇ 9 | PÖÇ 10 | PÖÇ 11 | |
BİLGİ (Kurumsal-olgusal) |
1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | |||||
BECERİLER (Bilişsel uygulamalı) |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | X | X | |||||||||
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği) | 1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. | X | X | X | X | |||||||
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | X | X | X | |||||||||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. | X | X | ||||||||||
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği) | 1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | X | X | |||||||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | X | X | X | X | ||||||||
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | ||||||||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. | X | X | X | X | ||||||||
3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | |||||||||
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||||||||
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik) |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | ||||||||||
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. | X | X | X | |||||||||
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. | X | X | ||||||||||
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. | X | X | X | |||||||||
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |