Program Çıktı Matrisleri

Tablo 1. Program Eğitim Amaçlarının Kurum, Fakülte ve Bölüm Misyonu ile Uyumu
 
Program Eğitim Amaçları (PEA)
Kurum Misyonu Fakülte Misyonu Bölüm Misyonu
PEA1. Özel sektör, kamu ve akademide analitik düşünebilen, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine duyarlı, etik değerleri benimsemiş mezunlar yetiştirmek X X X
PEA2. Yerel, Ulusal, Bölgesel, ve uluslararası düzeyde rekabet edebilecek bilgi ve becerilere sahip, yenilikçi ve girişimcilik ruhuyla hareket eden mezunlar yetiştirmek. X X X
PEA3. Veriye dayalı analiz yapabilen ve dijital ekonomiye uyum sağlayabilen mezunlar yetiştirmek.   X X
PEA4. Mikro ve makro düzeyde iktisadi olayları çok boyutlu analiz edebilen ve disiplinlerarası yaklaşımlara açık bireyler yetiştirmek     X
PEA5. Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısı ile ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına ileten mezunlar yetiştirmek. X X X
 


Tablo 2. TYÇÇ- Program Öğrenim Çıktıları (PEA) İlişkisi
TYYÇ 6. DÜZEY (LİSANS EĞİTİMİ) YETERLİLİKLERİ PEA 1 PEA 2 PEA 3 PEA 4 PEA 5
BİLGİ
(Kurumsal-olgusal)
1-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X  
BECERİLER
(Bilişsel uygulamalı)
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.     X X  
2-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X     X
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği) 1-Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme     X   X
3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X     X
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X X
2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.   X     X
3-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X     X
YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları ilgilendirebilme;düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme X X     X
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.     X   X
3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X     X
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme   X      
5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X   X    
YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik)
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.     X   X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X       X
 TYYÇ:Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi


Tablo 3. TYÇÇ Temel Alanı Yeterlilikleri -Program Öğrenim Çıktıları (PÖÇ) İlişkisi
TYÇÇ TEMEL ALANI YETERLİLİKLERİ PÖÇ 1 PÖÇ 2 PÖÇ 3 PÖÇ 4 PÖÇ 5 PÖÇ 6 PÖÇ 7 PÖÇ 8 PÖÇ 9 PÖÇ 10 PÖÇ 11
BİLGİ
(Kurumsal-olgusal)
1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. X X           X X X X
BECERİLER
(Bilişsel uygulamalı)
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. X                 X  
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.   X   X   X     X   X
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği) 1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. X   X           X X  
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.             X   X X  
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. X                 X  
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği) 1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. X       X       X X  
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.     X       X     X X
YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. X           X     X  
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.         X X X     X  
3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     X     X         X
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.             X        
YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik)
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.         X            
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.                 X X X
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. X   X                
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. X       X       X    
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.         X            
 TYYÇ:Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi